Μπαίνουμε στο καλοκαίρι του 2017, μετά από πέντε μήνες με πολύ ένταση και αρκετές επιτυχίες. Ας αρχίσουμε από τα εσωτερικά θέματα στα οποία μας ταλαιπώρησε πολύ η προσαρμογή στον νέο νόμο Προμηθειών (4412/2016). Είναι η πρώτη φορά που η Α.Ζ.Κ. Α.Ε. απαιτείται να εφαρμόσει διαδικασίες δημοσίου σε οποιονδήποτε τομέα και αυτό δημιούργησε μία σειρά από διαδικαστικά και οργανωτικά θέματα πολύπλοκα και εκτενή. Από ανάπτυξη εσωτερικής τεχνογνωσίας και διατύπωση εσωτερικών διαδικασιών, μέχρι περιγραφή νέων ρόλων και προμήθεια καινούριου πληροφοριακού συστήματος. Αυτό, σ’ έναν οργανισμό δύο ανθρώπων, μπορεί να αποδειχθεί διαλυτικό. Καταφέραμε να ανταποκριθούμε κυρίως λόγω της αυταπάρνησης των στελεχών μας και της καλής διάθεσης που μας διακατέχει γενικώς.
Αναφορικά με τις πρωτοβουλίες μας, συνοπτικά αναφέρω τα ακόλουθα:
- Thessaloniki Innovation Friendly Destination
- Technology Forum: η καθιερωμένη πλέον ετήσια εκδήλωση τεχνολογίας της πόλης διοργανώθηκε και πάλι, από το μεγαλύτερο συνεργατικό σχήμα φορέων της Θεσσαλονίκης, με μεγάλη επιτυχία, αυτή τη φορά στους φιλόξενους χώρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας. Παρότι η συγκυρία δεν ήταν η ευνοϊκότερη με την απεργία του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη και την ψήφιση των μέτρων στην Αθήνα, πάνω από 150 σύνεδροι παρακολούθησαν υψηλού επιπέδου παρουσιάσεις για θέματα τεχνολογιών αιχμής όπως έξυπνες πόλεις, ΙοΤ, αλλά και θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα μεταξύ άλλων επενδυτικές ευκαιρίες για τεχνολογικές εταιρίες. Για το μέλλον προέκυψαν δύο ιδέες: η ανάγκη να διευρυνθεί το ακροατήριο και σε μη τεχνολογικό κοινό και η φιλοδοξία να διεθνοποιηθεί η εκδήλωση αποκτώντας περιφερειακή διάσταση. Θα δούμε πόσο καλύτερα μπορούμε να τα καταφέρουμε του χρόνου.
- Thessweek: για πρώτη φορά εφέτος, γύρω από το Technology Forum συγκεντρώθηκαν 12 εκδηλώσεις τεχνολογίας σε μία εβδομάδα, που πιστεύουμε τα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει κεντρικό σημείο αναφοράς στην προσπάθεια να αποτελέσει η Θεσσαλονίκη πόλο έλξης τεχνολογίας και καινοτομίας.
- Startup Weekend: το διάσημο τριήμερο επιχειρηματικότητας επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη και – που αλλού; – στους όμορφους χώρους του OK!Thess, όπου δημιουργικοί άνθρωποι μετέτρεψαν τις ιδέες τους σε βιώσιμα πρωτότυπα με την βοήθεια της αγοράς.
- Ανάπτυξη Θύλακα:
- Η προκήρυξη για την ενοικίαση των δύο πρώτων χώρων έχει ήδη ετοιμαστεί και θα ανακοινωθεί εντός του μήνα. Δυστυχώς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν μας έχει παραδώσει ακόμη τους υπόλοιπους χώρους, οι οποίοι παραμένουν νοικιασμένοι, κατά παράβαση της απόφασης παραχώρησης.
- Η προκήρυξη για την σύνταξη του φακέλου μελετών για την έκδοση του Π.Δ. ίδρυσης του θύλακα είναι επίσης κοντά στην ολοκλήρωσή της και θα ανακοινωθεί το αργότερο έως τα μέσα Ιουλίου.
- Υπηρεσίες προς το Οικοσύστημα Καινοτομίας:
- Digital Innovation Hub on Agrofood: μετά την επιτυχημένη εκδήλωση του Μαρτίου που σηματοδότησε την έναρξη της προσπάθειας, ακολούθησαν σειρά συναντήσεων με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την Κεντρική Kυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή παρουσία στην Ιρλανδία, στην πρώτη πανευρωπαϊκή συνάντηση εργασίας για Κέντρα Ψηφιακής Καινοτομίας στην Αγροδιατροφή, που διοργανώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Ισραήλ στην Ελλάδα, έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε mentoring pro bono σε start ups του Οικοσυστήματος Καινοτομίας της πόλης. Η λίστα των μεντόρων είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, περιλαμβάνει επιτυχημένους επιχειρηματίες και επενδυτές, ενώ εμπλουτίζεται συνεχώς. Σχεδιάζουμε κάτι αντίστοιχο και για πιο ώριμες επιχειρήσεις και με άλλες Πρεσβείες.
- Σε συνεργασία με Ελληνοαμερικανούς εθελοντές και το Προξενείο μας στη Βοστώνη έχουμε την δυνατότητα να προσφέρουμε pro bono mentoring & relocation services σε εταιρίες που επιθυμούν να αποκτήσουν βάση στην Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α. και ιδιαίτερα στη Μασαχουσέτη. Είμαστε σε διαδικασία δημιουργίας κάτι αντίστοιχου και στην Δυτική Ακτή.
Όλα αυτά τα κάνουμε πρακτικά και χωρίς πόρους (οικονομικούς, ανθρώπινους, υποδομών). Ευελπιστώ ότι σύντομα θα τα καταφέρουμε και σε αυτόν τον τομέα.